INFORMACJA OGÓLNA
Zajęcia języka angielskiego w naszym przedszkolu oparte są na metodzie imersji językowej, inaczej zwanej również zanurzeniem. Głownym celem tej metody jest wprowadzenie dzieci w świat nauki języka angielskiego poprzez osłuchanie się z językiem każdego dnia, nietylko w czasie zajęć dydaktycznych ale również podczas codzinnych czynności dzieci w przedszkolu.
Przyswajanie nowych słów i struktur zdaniowych oparte jest również na metodzie TPR, czyli nauce poprzez ruch i angażuje wiele zmysłów, urozmaicając tym samym proces uczenia oraz czyniąc go bardziej efektywnym.
Do prezentacja nowego materiału oraz utrwalania znanego już słownictwa wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak kolorowe karty obrazkowe, książeczki w języku angielskim, gry językowe, pacynki, scenki dialogowe oraz wiele innych. Dzieci w wieku przedszkolnym z łatwością naśladują nowe dźwięki i zapamiętują wiecej dzięki rytmom i rymom dlatego częstym elementem pojawiającym się na zajęciach są również piosenki (Super Simple Songs i Cocomelon) oraz krótkie rymowanki w języku angielskim. Taka różnorodność pomocy dydaktycznych sprawia, że nauka języka angielskiego jest ciekawą i fajną przygodą.
Zajęcia mają również na celu poszerzyć wiedzę dzieci na temat kultury krajów anglojęzycznych ucząc je tym samym tolerancji względem innych kultur i narodowości.
Tematyka zajęć oparta jest na programie Lion’s Team wydawnictwa WSiP oraz skorelowana z programem nauczania realizowanym w przedszkolu przez wychowawców grup przez co nauka języka angielskiego jest integralną częścią całego procesu nauczania.
GODZINY ZAJĘĆ
KRASNALE
Poniedziałek 11:00 – 12:00
Wtorek —————-
Środa 10:00 – 11:00
Czwartek 9:00 – 10:00
Piątek 9:00 – 10:00
BIEDRONKI
Poniedziałek 10:00 – 11:00
Wtorek 11:30 – 12:30
Środa 11:00 – 12:00
Czwartek —————
Piątek 8:00 – 9:00
MOTYLKI
Poniedziałek 9:00 – 10:00
Wtorek —————–
Środa 9:00 – 10:00
Czwartek 11:00 – 12:00
Piątek 11:00 – 12:00
SŁONECZKA
Poniedziałek —————–
Wtorek 10:30 – 11:30
Środa 8:00 – 9:00
Czwartek 10:00 – 11:00
Piątek 10:00 – 11:00
KONTAKT DO NAUCZYCIELA
W razie wszelkich pytań serdecznie zapraszam do kontaktu – Marta Wieloch
m.wieloch@p4.laziska.pl
PIOSENKI Z ZAJĘĆ
WRZESIEŃ
- PIOSENKI NA ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
DODATKOWE MATERIAŁY
- Zabawa z rymowanką Who took the cookie?
Jedną z ulubionych gier (zarówno dzieci jak i moją :-)) jest gra Who took the cookie? Zasady są bardzo proste, więc każdy może w nią zagrać. Rozdajemy karty wszystkim graczom a wśród nich ukrywamy jedną kartę Cookie (ciasteczka). Gdy każdy gracz „potajemnie” sprawdzi swoją kartę rozpoczynamy grę rymowanką:
Who took the cookie from the cookie jar? (Kto wziął ciasteczko ze słoika z ciasteczkami?)
……. (imię gracza) took the cookie from the cookie jar. (np. Ania wzięła ciasteczko z słoika z ciasteczkami)
Who, me? (Kto ja?)
Yes you! (Tak Ty!)
Not me! (Nie ja!)
Then who?? (Więc kto?)
Rymowankę powtarzamy tak długo, aż znajdziemy łakomczucha który ukrywa ciasteczko. Karty do gry można pobrać z linku poniżej
Teraz dzieci mogą świetnie bawić się przy tej grze zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Have fun!
2. Kukiełki do piosenki Baby shark
Piosenka Baby shark to jedna z najbardziej znanych piosenek dla dzieci w języku angielskim. Na zajęciach wykorzystujemy ją zarówno jako formę utrwalenia słownictwa z tematu Rodzina, jak również sposób na świetną zabawę. Zabawa jest jeszcze fajniejsza z kukiełkami rekinów, które można pobrać ze strony www.supersimple.com (link do materiałów poniżej). Teraz sympatyczna rodzina rekinów może zagościć w domach wszystkich przedszkolaków. Have fun!
3. Opowiadanie w języku angielskim – How To Catch Leprechaun? ( autor Adam Wallace ) – St. Patrick’s Day